پیشگیری از بواسیر + علت

پیشگیری از بواسیر

برای جلوگیری و پیشگیری از بواسیر در مرحله اول باید با علت های به وجود آمدن این بیماری آشنا شویم. بین بواسیر و سبک زندگی رابطه ای بسیار عمیق وجود دارد. به طوری کلی وقتی شما کارهایی انجام میدهید که باعث وارد شدن فشار به مخرج و مقعد می شود احتمال ابتلا به بواسیر بالا می رود. اغلب علت های بواسیر عبارتند از:

  • زور زدن الکی هنگا یبوست
  • اسهال و بیرون روی زیاد
  • نشستن زیاد به دلیل رانندگی یا پشت میز
  • ایستادن به مدت طولانی
  • ورزش های سنگین
  • نشستن روی سطوح سرد مثل چمن
  • بارداری و زایمان
  • رابطه جنسی مقعدی

پیشگیری از بواسیر

اولین قدم برای درمان بواسیر، همچنین جلوگیری از ابتلا به بواسیر اصلاح سبک زندگی و ترک عادات بد است به طوری دستگاه گوارش به خوبی کار کند و فشار به مقعد وارد نشود. در غیر این صورت مشکل بواسیر هر روز بزرگتر خواهد شد. حتی اگر با عمل جراحی بهبود یابد دوباره عود خواهد کرد.

بواسیر یک بیماری قابل پیشگیری است. اگر برنامه غذایی و سبک زندگی شما با دستگاه گوارش تان دوست باشد امید است به این بیماری مبتلا نشوید.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که برای پیشگیری از بواسیر به دردتان خواهد خورد:

با خود مهربان باشید

برای دفع مدفوع بیش تر از سه دقیقه زمان نگذارید. اگر احساس کردید دچار یبوست شدید و باقی مانده مدفوع خارج نمی شود از فشار آوردن و زور زدن الکی پرهیز کنید. بهتر است به دنبال درمان یبوست باشید. مثلا می توانید از کپسول رفع یبوست لارا استفاده کنید.

بعد از اجابت مزاج ، از دستمال های توالت زبر استفاده نکنید. هم چنین توصیه می شود از لباس زیر تنگ استفاده نکنید.

برنامه غذایی مناسب داشته باشید

برای پیشگیری از بواسیر بسیار مهم است که مدفوع بدون هیچ مشکلی دفع شود. بنابراین آنچه را که می خورید باید به درستی انتخاب کنید. توصیه می شود از غذاهای فیبر دار، سبزیجات، غذاهای گرم مزاج و ملین بیشتر استفاده کنید.

  • جلبک دریایی
  • سبزیجات
  • میوه ها (سیب)
  • انجیر
  • برنج قهوه ای
  • روغن زیتون
  • عسل
  • مصرف آب کافی
  • صبحانه را ترک نکنید

مرتب ورزش کنید

اگر مرتب ورزش کنید و عضلات شکمی خود را تحریک و تقویت کنید هیچ گاه نیاز به ملین ها پیدا نخواهید کرد. پیاده روی ، دویدن ، شنا کردن ، دوچرخه سواری و ماساژ شکم از جمله فعالیت هایی هستند که باعث پیشگیری از بواسیر می شوند. البته به شرطی که از اعتدال خارج نشوند و در آنها زیاده روی نشود.

اصول نشستن و ایستادن

وقتی شما به مدت طولانی می ایستید فشار زیادی به مخرج و مقعد شما وارد می شود که همین امر می تواند باعث ایجاد بواسیر شود. برای بهبود گردش خون گاهی تغییر حالت دهید و چند قدم راه بروید. مدت زمان زیادی در یک حالت نمانید.

اگر راننده هستید یا شغلی دارید که مجبور هستید ساعات زیادی را در یک جا بنشینید توصیه می کنیم از تشکچه های گرد که وسط آنها سوراخ است استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.